سه جمله کلیدی برای متقاعد سازی

سه جمله کلیدی برای متقاعد سازی

سه جمله کلیدی برای متقاعد سازی

سلام به شما خواننده عزیز.

در این مقاله قرار است با چند مورد جالب از جملات کلیدی برای برقراری ارتباط و متقاعد سازی آشنا بشیم. این موارد هم در فروش و هم در برقراری ارتباطات روزانه بسیار به ما کمک می­کنند.

در برقراری ارتباط قطعاً رعایت یک سری اصول بسیار به ما کمک میکند. با رعایت این موارد میتوانیم در ارتباطات روزانه خود پرقدرت تر باشیم. به قول معروف حرفمان را به کرسی بنشانیم.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در مواجهه با برخی اشخاص، میگویید عجب خوش زبان است. یا میگویید با زبانش مار را از لانه بیرون میکشد. این یک مهارت کلامی است که به شدت میتواند برای این افراد در وجه اجتماعی آنها مثمر سمر باشد. اینکه بتوانند براحتی در هر جایی کلام خود و نظرشان را بیان کنند و منتظر باشند دیگران هم نظرات آنها را قبول کرده، از آن استقبال کنند.

تمام این موارد مهارتی است که میتوان آنرا آموخت. در واقع برای آموختن یک مهارت جدید بایستی مسیر عصبی آن در ذهن انسان شکل بگیرد. با شکل گیری مسیر عصبی انجام دادن این کار یا مهارت جدید بسیار آسانتر خواهد بود.

برای دیدن فیلم مسیر عصبی میتوانید بارکد زیر را اسکن کنید و یا اینجا کلیک کرده و آنرا از اینستاگرام من مشاهده کنید.

در ارتباطات و فروش هم این حادثه اتفاق می افتد. در واقع هر چه کارهای سخت تری برای ایجاد ارتباط انجام دهیم به دستاوردهای بیشتر و بهتری میرسیم. افراد موفق از بین مسیر ساده و سخت مسیر سخت تر را انتخاب میکنند.

اما بریم سراغ نکاتی که در این مقاله به آنها میپردازیم.

 

نکته اول: میتواند برای شما هم مناسب باشد.

خیلی از افراد زمانی که یک تجربه­ای دارند، آنرا به دیگران هم پیشنهاد میدهند. مثلاً یکی از اقوام ما زمانی که به شدت سرماخوردگی به سراغش می آید با یک پرس جوجه کباب به شدت اوضاع و احوالش خوب میشود.

حالا فرض کنید ایشان در هرجایی که یک سرماخورده ببیند این دستور را به او هم بدهد. به قول معروف برای او هم نسخه بپیچد. به نظر شما چه حادثه­ای رخ خواهد داد؟

این قانون در ارتباطات هم بسیار میتواند برای ما مفید باشد. حتی در فروش هم برای ما کاربرد خوبی دارد. یعنی به جای اینکه به صورت مطلق به کسی بگوییم این برای شما خیلی خوب است، میتوانیم تنها به یک پیشنهاد بسنده کنیم. مثلاً میگوییم برای من خوب بود، میتواند برای شما هم مناسب باشد. آنرا امتحان کنید.

 

نکته دوم: چقدر به هم شبیه هستیم.

مردم از دیدن شباهت های خود با دیگران لذت میبرند. مخصوصاً اگر شخص مقابل برایشان دوست داشتنی باشد و یا اینکه از لحاظ اجتماعی در سطح بالایی قرار داشته باشد.

مثلاً شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لباسی با طرح خاصی خریده باشید. چند روز بعد در یک سریال یا فیلم سینمایی میبینید لباسی با همین شکل را فلان بازیگر معروف نیز بر تن دارد. در اینجا لذت خاصی را تجربه خواهید کرد.

در زمان صحبت و یا مذاکره هم باید به دنبال شباهت ها با طرف مقابل خود باشیم. این بیان شباهت ها در نفوذ پذیری کلام به ما بسیار کمک خواهد کرد. حتی باعث صمیمیت و بهتر شدن روابط میشود.

 

نکته سوم: ترسیم آینده

برای اینکه کلاممان در دیگران نفوذ کند میتوانیم از اهمیت تصمیماتی که میگیرند صحبت کنیم. این اهمیت زمانی بسیار ملموس خواهد بود که نتایج آنرا بشود بیان کرد.

زمانی که برای شخصی از مزایای متعدد بیمه های زندگی سخن میگویم، یکی از مهمترین کارهایی که انجام میدهم همین ترسیم آینده است. مثلاً اگر قرار است این بیمه نامه را برای فرزند خود تهیه کند، از تأمین مالی خوب برای کودک او سخن میگویم. یا اگر برای خودش این بیمه نامه را میخواهد، از مزایای آن در صورت بروز حادثه سخن به میان می آورم.

از این دست مثالهای بسیار میتوان برای این مورد بیان نمود.

در اینجا به همین سه نکته کفایت میکنم. به زودی موارد بیشتری را نیز برای شما عزیزان بیان خواهم کرد.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *