چهار اصل ضروری برای تبلیغ نویسی

چهار اصل ضروری برای تبلیغ نویسی

چهار اصل ضروری برای تبلیغ نویسی

در دنیای امروز یکی از مهمترین نکات برای اینکه بتوانیم در بازار رقابت عرض اندام کنیم، تبلیغات است. تبلیغات میتواند به صورت کاملاً تأثیر گذاری برای مخاطب طراحی شود. تبلیغات تأثیرگذار ویژگی­های جالبی دارند که در اینجا به بررسی این ویژگیها میپردازیم. در واقع این ویژگیها همین چهار اصل ضروری برای تبلیغ نویسی هستند.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که تبلیغی را دیده باشید و از آن به شدت لذت ببرید. یا حتی برای مدتها این تبلیغ در ذهن شما نقش بسته باشد. برخی تبلیغات تنها یک جمله ساده هستند. برخی از آنها یک عکس مفهومی و بسیار جذاب هستند. برخی دیگر هم میتوانند یک فیلم یا اصطلاحاً تیزر تبلیغاتی کوتاه باشند.

گاهی تبلیغ تنها یک پیام ارسال میکند که اصلا به نوع کالا ربطی ندارد. مثلاً یک شرکت روغن سازی روز مادر را تبریک میگوید. آنهم با یک تبلیغ بسیار جذاب. به گونه ای که این تبلیغ در تمام فضای اینترنت منتشر میشود. فضای مجازی را در مینوردد و یک بُعد تبلیغاتی عالی برای شرکت میشود. در این تبلیغات میزان نمایش آرم شرکت به شدت کم است. به این تبلیغات وایرال میگوییم.

حالا که با کلیاتی از تبلیغات آشنا شدیم، برای آنکه بتوانیم یک تبلیغ حرفه ای طراحی کنیم، سراغ چهار اصل ضروری برای تبلیغ نویسی میرویم. در واقع چهار اصل ضروری برای تبلیغ نویسی را در اینجا بررسی میکنیم. چهار اصلی که بنده اسم آنرا «عاشق» میگذارم. با رعایت این چهار اصل در تبلیغ نویسی میتوانیم به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

البته قبل از اینکه بخواهیم درمورد چیزی تبلیغاتی انجام دهیم باید هدف از این کار را بدانیم. به همین منظور پیشنهاد میکنم مقاله هدف گذاری را از اینجا مطاعه نمایید.

همانطور که از اسم آن مشخص است، یک تبلیغ خوب باید مخاطب را «عاشق» کند. برای این منظور هم به سراغ بررسی عاشق میرویم.

 

عاشق

عاشق از چهار قسمت تشکیل شده است:

  • ع: علاقه مندی
  • الف: آگاهی دادن
  • ش: شوق به اقدام
  • ق: اقدام عملی

 

البته این عنوان را فرنگیها با نام AIDA میشناسند که مخفف کلمات زیر است.

A: Awareness

I: Interest

D: Desire

A: Action

این چهار کلمه به همان شکلی که معنی شدند در بالا بیان گردید.

اگر موافقید برویم و این اصطلاحات را با هم بررسی کنیم.

 

اولین اصل: علاقه مندی

یک تبلیغ بایستی این علاقه مندی را در مخاطب ایجاد کند که وی ترغیب به خواندن ادامه تبلیغ نماید. یا به دیدن ادامه آن تبلیغ بپردازد.

 

دومین اصل: آگاهی دادن

یک تبلیغ خوب باید به مخاطب آگاهی خوبی از محصول ارائه دهد. در این صورت مخاطب گیج نمیشود. به طور خاص خواهد فهمید در چه راستایی بایستی اقدام نماید.

 

اصل سوم: شوق به اقدام

در این حالت مخاطب تحت تأثیر تبلیغ قرار گرفته و برای خرید یا استفاده از محصول از نظر ذهنی آماده میشود.

 

اصل چهارم: اقدام عملی

در این حالت مخاطب دیگر تنها یک مخاطب نیست. بلکه در این وضعیت تبدیل به مشتری شده است. در این حالت اقدام به خرید انجام میدهد. این قسمت میتواند با درج یک شماره تماس باشد.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *